Kjære voksenledere

Velkommen til SKUBBfestival 11.-13. november 2016


INFORMASJON TIL VOKSENLEDERE

Hver gruppe må sende en voksenleder for hver påbegynte 10. deltaker. Disse betaler 890,- Benytt gjerne tidligere deltakere på ledertreningskurset :)


Lederen må være egnet som leder, gå foran med et godt eksempel.Hver leder skal ha en bestemt gruppe deltakere de skal ha hovedansvar for. Deltakerne informeres om hvem som er deres leder. Vi oppfordrer dere til å ha med ledere av begge kjønn.  Gutter og jenter sover adskilt og skal ha voksenledere på samme rom.Hver gruppe skal ha en hovedleder. Hovedleder er leder for hele sin gruppe, inkludert lederne, og er bindeleddet til festivalledelsen.Enkeltdeltakere kan bli lagt til i deres gruppe ved behov.


ANKOMST/AVREISE

Hovedleder tar kontakt med innsjekk på Torvikbukt skole og får utdelt armbånd med fargekoder til hele gruppa. Det er forskjellige farger til deltakere over og under 15 år. 
Ved festivalslutt deles oppryddingen mellom dere som har vært på samme overnattingssted. Vi setter ting tilbake på plass om noe er flyttet på, plukker søppel og samler i sekker og koster gulvene. Gi beskjed om dere oppdager skader eller mangler.

LEDERNE HAR FØLGENDE ANSVARSOPPGAVER:

  • Skal til enhver tid vite hvor deltakerne befinner seg.
  • Lage en oversikt over deltakerne som sover på rommet og at sjekke denne listen stemmer. Dette har sammenheng med brannvakter og sikkerhet.
  • Holde deg orientert om programmet. Se til at deltagerne møter til rett tid til de ulike   aktivitetene / følger oppsatt program.
  • Sørge for at deltagerne følger reglementet, at de trives og har det moro på festival. 
  • I ulykkestilfeller følge med til sykehus/lege.
  • Følge særskilt opp de av festivaldeltagerne som har en eller annen form for sykdom, handicap, eller bruker medisiner.
  • Hjelpe deltagerne med eventuelle problemer.
  • Se til at bruk av rusmidler ikke finner sted.
  • Minst en leder i fra hver gruppe møter opp på ledermøtene. Her vil lederne få all nødvendig informasjon som skal formidles videre til deltagerne.

ANDRE ARBEIDSOPPGAVER

Voksenlederne på disse stedene må dele følgende oppgaver seg imellom:
Våken nattevakt
Fylle på med papir og doruller etc. Hvis det er dusjer på stedet, se over disse også.
Forberede og rydde opp etter frokost, gi tilbakemelding til festivalledelsen om behov for flere matvarer.

Oppgaver ellers på festivalen:
På seminardelen er det behov for 2-4 ledere på hvert seminar, under ledermøtet fredag kveld velger vi ut ledere til de ulike seminarene.
Lederne kan få tildelt arbeidsoppgaver under festivalen.

GENERELL INFO 

Overnatting blir på klasserom/saler på bygg i nærheten av Gjemneshallen. Husk at alle må ha med sovepose og liggeunderlag! På ev. dobbelmadrasser må det ligge to personer. deltakerne blir adskilt gutt og jente, så flott om dere får med ledere av begge kjønn
Det meste av fellesopplegg skjer i Gjemneshallen, seminarer og lignende skjer i umiddelbar nærhet til Høgtun.
Oversikt over programmet for helga følger vedlagt. 
Vi minner om at SKUBB festivalen er et rusfritt arrangement, og at overtredelser vil medføre hjemsendelse på egen/foresattes regning. 
Fredag er oppmøte på Torvikbukt barneskole, der det er åpent for registrering og innlosjering fra kl. 17.00. 

For grupper ønsker vi at en eller to ledere foretar registrering og mottar deltakerbånd for resten av gruppa. Endringer på deltakerlista like før oppstart må meldes fra ved registrering. 
Ved registrering er det også mulig å melde seg på seminar. 

OVERNATTING 

Utstyr som står på overnattingsrom/seminarrom skal ikke brukes uten avtale med festivalledelsen. Vi er erstatningsansvarlige for alt som blir ødelagt. 
Vi minner om å ikke legge igjen verdigjenstander på klasseromma når en går. Disse er ikke sikret mot innbrudd, selv om de låses. 
Det blir ikke mulig å gå inn på overnattingsstedene på dagtid. Det anbefales å ha med en liten sekk til det en trenger i løpet av dagen.
På overnattingsstedet er det forbudt med levende lys, røyking eller åpen ild. Alle elektriske apparat skal være avslått og gjenstander som kan føre til brann skal ikke være påkoblet om natta eller når huset er tomt. (f.eks. ladere til mobil/nettbrett osv.). 

MAT 

Alle måltider er inkludert i deltakeravgifta på SKUBB. 
De som ikke har meldt fra om matallergier, intoleranse osv må gjøre dette umiddelbart! Send e-post til: et228@kirken.no merk emnefelt med allergi
Ved alle brødmåltidene blir det mulighet for å smøre matpakke, da det kan være langt mellom noen av måltidene. For eks. kan kveldsmåltidet fredag ved ankomst være tidlig for mange.Vi ber alle ta med egen drikkeflaske,for å kunne fylle opp med vann i løpet av dagen.
Det blir åpen kiosk med salg av frukt,snacks, baguetter og pølser m/brød i løpet av helga. Vi har betalingsterminal.
Det blir servering av brødmåltid på overnattingsstedene. Lunsj lørdag er nistepakke, mens middagen lørdag blir servert i matsalen på Høgtun i løpet av en totimers periode, for å unngå for mye kø.


KRIK CUP 

Det blir turnering, med kamper i seminartiden på lørdag fra 11.30-16.00 KRIK har styringen på dette og er med som seminarholdere. Alle KRIK lag i regionen oppfordres til å stille med lag. Mer informasjon kommer.

ÅPNE ARRANGEMENT 

Bandene Humming People og Jesus Loves Electro har konserter på lørdag, det blir salg i døra samt forhåndssalg til 250,-
Sorry mamma - Standup med Ronny Torsteinsen fredag. Pris  kr 170,- 15 års aldersgrense.
Gudstjeneste på søndag blir i Gjemneshallen med påfølgende kirkekaffe hvor det serveres pølse med brød og det er åpen kiosk.
Alle disse åpne arrangementene er selvsagt inkludert i prisen for festivaldeltakerne.

SEMINAR 


Lørdag er det mulig å velge mellom mange spennende seminar og aktiviteter.
Det blir to seminarøkter: kl. 11.30 – 13.00 og kl. 13.30 – 16.00
Seminarene har påmelding og alle deltakere skal melde seg på et seminar/en aktivitet.
Påmelding skjer ved å skrive seg på liste fredag ved registrering eller utover kvelden fredag.
Listene vil henge i Gjemneshallen.

Noen av seminarene har et begrenset antall plasser, så det er lurt ha tenkt litt på forhånd. Utfyllende informasjon om de forskjellige seminarene finner dere på hjemmesiden www.skubbfestival.no
Noen av aktivitetene krever at deltakeren har med utstyr eller tilpasset klær.
Noen av aktivitetene koster et mindre beløp for å delta, fra 30 – 100 kroner. Så ta med lommepenger!  

De som trenger musikkinstrument eller annet utstyr, må ta med dette selv (vi stiller med forsterkere og slagverk – ikke trommestikker).
 

LEDERMØTE

Fredag litt etter kl 21.30 og lørdag kl 11.00 blir det ordinært ledermøte på lederkroa. Det er viktig at alle grupper blir representert med minst en leder, da det vil bli gitt viktig informasjon. 
Det er kun hovedleder som melder på og velger antall deltakere over og under 15 år. Utfylt skjema i excel med navn og info om pårørende sendes til et228@kirken.no bruk tilsendt mal.


Velkommen skal dere være! 
Ta gjerne kontakt om det er noe mer dere lurer på.